Qliro utvecklar alltid sina tjänster med både handlare och konsumenter i åtanke. I appen kan man betala sina köp med ett klick. Den har också flera tjänster för ökad kontroll, till exempel pushnotiser som meddelar när det är dags att betala.

– Idag har vi nästan två miljoner kunder som handlar med Qliro och nu vill vi vässa användarupplevelsen även efter själva köpet. Vad vi lärt oss är att smidighet och kontroll är extremt viktigt vid betalningar, därför har vi utvecklat en app där användaren kan hantera alla sina köp med ett klick och få pushnotiser som meddelar när det är dags att betala. Dessutom är appen en väldigt spännande plattform för nya innovationer, kommenterar Patrik Illerstig VD på Qliro AB.

Tidigare i vintras lanserades Qliro Click, som låter användare betala sina köp med ett klick på Qliro.com. Kunden kan själv välja betalsätt och slipper skriva in OCR-nummer. Tester har visat att 40% av de kunder som haft möjlighet att ansluta sig till Qliro Click valt att koppla upp sig mot tjänsten via Qliros Mina Sidor. Qliros app kommer inte ensam. I mars blev Qliro kreditmarknadsbolag vilket ger möjlighet att lansera flera nya digitala finansiella tjänster. Appen är en av flera tjänster som släpps under 2017. Andra tjänster på gång är till exempel sparkonton med statlig insättningsgaranti.